مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 اسفند 1400 ساعت 12:122022-03-03سياسي

مسجدی به جای مانده از دوره سلجوقیان


مسجد جامع قم به عنوان دومین مسجد قدیمی این شهر که بنای آن در دوره سلجوقیان احداث شده است دارای جاذبه های بسیاری بوده که به آن ها می پردازیم.

- شهر قم یکی ازجمله شهرهایی در کشور است که همه آن را با جاذبه های زیارتی و معنوی که حرم حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران اجزای اصلی آن هستند، می شناسند.

با وجود این دو مکان مقدس، شهر قم از گذشته محل تجمع مراجع، علما و روحانیون بوده است و به همین دلیل در این شهر مراحل تاسیس و احداث مساجد با سرعت بیش تری نسبت به دیگر شهرها دنبال می شده است.

مسجد جامع قم یکی از قدیمی ترین مساجدی است که در استان قم وجود دارد و در خیابان آذر واقع شده است.

در قرن سوم هجری یکی از علما قم به نام ابوالصدیم حسین بن علی بن آدم اشعری که در جزو اصحاب امام حسن عسگری(ع) به شمار می رفت، مسجدی در قم بنا کرد که این مسجد مجموعه ای از بناهای چند عصر و از جمله مساجد دو ایوانی و به شکل مربع مستطیل است.

طبق نوشته کتاب تاریخ قدیم قم که در قرن چهارم هجری نوشته شده است چهار احتمال برای این مسجد ساخته شده به دست این عالم در قم داده شده است که یکی از آن ها مسجد جامع است.

مسجد جامع قم پس از مسجد امام حسن عسگری(ع) قدیمی ترین مسجدی است که در قم بنا شده که با گنبدی رفیع به یکی از باشکوه ترین، شگفت انگیزترین و رفیع ترین گنبدهای مساجد ایران تبدی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسجدی به جای مانده از دوره سلجوقیان

مسجدی به جای مانده از دوره سلجوقیان