مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 اسفند 1400 ساعت 12:022022-03-03سياسي

موزه بزرگ گلستان چشم انتظار کمک تاریخی دولت


سرپرست اجرایی موزه بزرگ گلستان با اشاره به ضرورت توجه به ساخت این موزه در سفر رییس جمهور به گلستان، گفت: وزیر میراث فرهنگی مصوبه خوبی برای تخصیص اعتیارات ویژه به موزه بزرگ گلستان اخذ کند.

- محمدجواد احمدی اصل در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه شهرستان گنبدکاووس یکی از ظرفیت های بزرگ گردشگری شمال کشور به شمار می رود، اظهار کرد: ظرفیت های متنوع تاریخی، مذهبی، صنایع دستی و اقلیمی این شهرستان باعث شده تا یک مجموعه کامل گردشگری در گنبدکاووس رخ نمایی کند.

وی با بیان اینکه گنبدکاووس دارای بیش از 200 تپه باستانی و تاریخی است، افزود: متاسفانه عمده این تپه های باستانی مورد کاوش و عملیات های باستان شناسی قرار نگرفته اند که باید در کنار شهر بزرگ و تاریخ جرجان به عنوان یکی از شهرهای دوره اسلامی است، برج قابوس و دیوار بزرگ گرگان را به ظرفیت های باستانی شهرستان اضافه کرد.

سرپرست اجرایی موزه بزرگ گلستان با تاکید بر اینکه مطالبه جدی مردم و کارشناسان باستان شناسی شهرستان گنبدکاووس قرار گرفتن آثار باستانی کشف شده از سایت های باستانی این شهرستان در موزه ای در همین شهر است، خاطرنشان کرد: پیش از این آثار باستانی مکشوفه شهرستان در موزه های مازندران، موزه ملی رفته و جالب تر اینکه در حال حاضر کمتر موزه ای در دنیا وجود دارد که حداقل یک اثر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موزه بزرگ گلستان چشم انتظار کمک تاریخی دولت

موزه بزرگ گلستان چشم انتظار کمک تاریخی دولت