مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 اسفند 1400 ساعت 11:072022-03-03سياسي

درخواست ورود حوزه های علمیه به تحولات فضای مجازی


دبیر شورای عالی فضای مجازی به جهد طلاب و علما و یاری رسانی فقه در حکمرانی کشور، به دلیل پیشرفت علوم و تغییر ساختارهای حکومتی متأثر از فضای مجازی تأکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از روابط عمومی مرکز ملی فضای مجازی، دکتر سید ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی و رییس مرکز ملی فضای مجازی در کارگاه فضای مجازی مدرسه فقاهت با تأکید بر اهمیت نقش فقه در تولید موضوعات و پرداختن به مسائل فضای مجازی از منظر فقه، گفت: فضای مجازی تحول عصری در همه شئون زندگی انسانی را در پی داشته و اگر فقه را احکام شرعی با ادله تفضیلی از منابع چهارگانه بدانیم که در چارچوب های حرمت، وجوب، کراهت و استحباب صادر می شود، باید با توجه به ورود به تمدن عصری جدید، در تعریف فقه و ابواب فقه برای ایجاد باب های جدید بازنگری جدی داشته باشیم.

وی با اشاره به این که فقه عصر پیامبر صلی الله علیه وآله و ائمه اطهار علیهم السلام با فقه امروز متفاوت است، افزود: در دوره مدرنیته احکام تخصصی همچون فقه پزشکی، فقه کسب وکار، فقه مهندسی، فقه نظام و در کل نوعی فقه های مضاف شکل گرفتند که یکی از مهم ترین آن ها فقه حکومتی است.

دکتر فیروزآبادی تأکید کرد: پیچیدگی حکومت ها در عصر جدید باعث مطرح شدن مباحث احکام عرفی در کنار احکام شرعی شدند که چگونه بتوانند این ها هم زیستی داشته و در مجم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخواست ورود حوزه های علمیه به تحولات فضای مجازی

درخواست ورود حوزه های علمیه به تحولات فضای مجازی