مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 اسفند 1400 ساعت 11:022022-03-03اجتماعي

آبیک کریدور پرواز پرندگان مهاجر است/ ثبت بیش از 150 گونه جانوری


امید رحمانی به مناسبت 12 اسفند روز جهانی حیات وحش در گفت وگو با خبرنگار فارس در قزوین، پیغمبرکوه به عنوان بام آبیک را زیستگاه انواع پرندگان شکاری و غیرشکاری همچون بالابان، شاه بوف، دلیجه معمولی، سارگپه، خفاش و کبک چیل و معمولی، بزکوهی، کلاغ نوک سرخ و انواع کبوترها دانست و اظهار کرد: در مواردی هم دال که نوعی کرکس است، در پیغمبرکوه مشاهده شده شده و گرگ، روباه، خرگوش، سیاه گوش و بزکوهی هم دراین کوه زیست می کنند.

وی با اشاره به مشاهده و وجود خزندگانی همچون مار افعی، افعی زنجانی، البرزی، یله مار، کور مار و مار قطیونی هم در پیغمبرکوه افزود: کفتار، دم جنبانک، ابلق و کمرکوهی و کفتار هم در پیغمبرکوه زیست دارند و مشاهده شده اند.

رییس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان آبیک پیغمبرکوه را زادگاه پرنده تیهو ذکر و ادامه داد: کرکس مصری، شاه بوف و بالابان از جمله پرندگانی هستند که در پیغمبرکوه زیست می کنند و فقط دراین منطقه زادآوری می کنند و به هر جایی نمی روند اما در معرض و خطر انقراض دارند که باید با حفظ پیغمبرکوه، به حفظ این پرندگان کمک کرد.

رشد انواع گونه های  گیاهی وحشی در پیغمبرکوه رحمانی به وجود درختان اُرس در ارتفاعات 2000 و 3000 پیغمبرکوه اشاره و تصریح کرد: انوع گونه های گیاهی همچون بادام کوهی، انواع گونه های گیاهی وحشی و گَوَن در پی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آبیک کریدور پرواز پرندگان مهاجر است/ ثبت بیش از 150 گونه جانوری

آبیک کریدور پرواز پرندگان مهاجر است/ ثبت بیش از 150 گونه جانوری