مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 اسفند 1400 ساعت 10:172022-03-03اجتماعي

آبیک کریدور پرواز پرندگان مهاجر است/ ثبت بیش از 150 گونه جانوری


رییس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان آبیک، این شهرستان را کریدور پرواز انواع پرندگان مهاجر و استراحتگاه زمستانه پرندگان آبزی و کنار آبزی بیان کرد.

- امید رحمانی به مناسبت 12 اسفند روز جهانی حیات وحش در گفت وگو با خبرنگار فارس در قزوین، پیغمبرکوه به عنوان بام آبیک را زیستگاه انواع پرندگان شکاری و غیرشکاری همچون بالابان، شاه بوف، دلیجه معمولی، سارگپه، خفاش و کبک چیل و معمولی، بزکوهی، کلاغ نوک سرخ و انواع کبوترها دانست و اظهار کرد: در مواردی هم دال که نوعی کرکس است، در پیغمبرکوه مشاهده شده شده و گرگ، روباه، خرگوش، سیاه گوش و بزکوهی هم دراین کوه زیست می کنند.

وی با اشاره به مشاهده و وجود خزندگانی همچون مار افعی، افعی زنجانی، البرزی، یله مار، کور مار و مار قطیونی هم در پیغمبرکوه افزود: کفتار، دم جنبانک، ابلق و کمرکوهی و کفتار هم در پیغمبرکوه زیست دارند و مشاهده شده اند.

رییس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان آبیک پیغمبرکوه را زادگاه پرنده تیهو ذکر و ادامه داد: کرکس مصری، شاه بوف و بالابان از جمله پرندگانی هستند که در پیغمبرکوه زیست می کنند و فقط دراین منطقه زادآوری می کنند و به هر جایی نمی روند اما در معرض و خطر انقراض دارند که باید با حفظ پیغمبرکوه، به حفظ این پرندگان کمک کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آبیک کریدور پرواز پرندگان مهاجر است/ ثبت بیش از 150 گونه جانوری

آبیک کریدور پرواز پرندگان مهاجر است/ ثبت بیش از 150 گونه جانوری