مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 اسفند 1400 ساعت 09:372022-03-03سياسي

دخالت نادرست خانواده ها به افزایش طلاق دامن می زند


یکی از مهم ترین عوامل طلاق، عجله و عدم شناخت کافی قبل از ازدواج و رعایت نکردن فرهنگ کفو و همتایی میان زوجین و خانواده ها است.

- حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی در سخنرانی حرم حضرت معصومه (س) عنوان کرد: طلاق در دین اسلام بااینکه حلال است اما مذموم است و توصیه نشده و برعکس ازدواج و تشکیل خانواده در اسلام ممدوح و پسندیده و بسیار مورد سفارش دین قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه متأسفانه در سال های اخیر شاهد افزایش طلاق در جامعه و کاهش ازدواج بودیم و این یک واقعیت نگران کننده است، افزود: عوامل متعددی زمینه ساز طلاق است که قبلاً مورد بررسی قرار گرفته است و اغلب طلاق ها مربوط به سال های اولیه ازدواج و میان زوج های جوانان است.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی یادآور شد: یکی از مهم ترین عوامل طلاق، عجله و عدم شناخت کافی قبل از ازدواج و رعایت نکردن فرهنگ کفو و همتایی میان زوجین و خانواده ها است به همین خاطر توصیه می شود حتماً شناخت قبل از ازدواج میان زوج های جوان صورت بگیرد.

وی اظهار کرد: فضای مجازی و ارتباطات غیرشرعی میان جوانان بنیان خانواده ها را مورد آسیب قرار داده و متأسفانه فرهنگ استفاده درست از فضای مجازی در میان جوانان نهادینه نشده و به افزایش طلاق دامن زده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دخالت نادرست خانواده ها به افزایش طلاق دامن می زند

دخالت نادرست خانواده ها به افزایش طلاق دامن می زند