مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 اسفند 1400 ساعت 09:222022-03-03سياسي

روایت سمنوی سنتی شهرضا، نذری به شیرینی توسل به حضرت زهرا(س)


پخت سالانه 2 هزار پاتیل سمنو در شهرضا و سابقه هزار ساله این سنت که با اندیشه های مذهبی و دینی همراه بوده است، از جلوه های فرهنگ اصیل مردم این شهرستان است.

-  به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرضا، امروزه باورهای مختلفی در زندگی مردم جای خود را باز کرده اند و مردم با آن ها زندگی می کنند، تمدن بشر و پیشرفت تکنولوژی هم نتوانسته است آن ها را از ذهن و دل مردم پاک کند.

در ایران نیز بعضی باورها به صورت یک اصل فرهنگی درآمده است و تعداد زیادی هنوز با این باورها و انجام کارهای خاص آن به آرامش رسیده اند و می رسند، به عنوان مثال روشن کردن شمع برای برآورده شدن حاجت در مکان خاص به نام سقاخانه در ساعت مشخص هنوز رواج دارد، یا توسل به پدیده های طبیعی مثل درخت و بستن پارچه به آن، شوم دانستن صدای بعضی پرندگان مانند جغد، کلاغ، نوشتن عریضه و انداختن آن در مکان های مقدس، نمونه هایی از این باورها است که مردم با آن زندگی می کنند.

در فرهنگ مردم شهرضا نیز ما شاهد باورهایی هستیم که مردم با آن ها روابط اجتماعی خود را تنظیم می کنند و براساس آن به کسب درآمد با کارهای روزانه می پردازند.

باورهای اجتماعی در طبقه های مختلف متفاوت است و هر چه سطح سواد و اندیشه افراد بالاتر باشد باورهای خرافی و غیر منطقی کمتر دیده می شود، آنچه مسلم است این است که نسل جدید و مردم امروز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایت سمنوی سنتی شهرضا، نذری به شیرینی توسل به حضرت زهرا(س)

روایت سمنوی سنتی شهرضا، نذری به شیرینی توسل به حضرت زهرا(س)