مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 اسفند 1400 ساعت 01:322022-03-02پزشكي

درمان اختلالات عصبی با دستگاه نوروفیدبک ایران ساخت


گروهی از محققان یکی از شرکت های فناور انواعی از دستگاه های نوروفیدبک و بیوفیدبک ایران ساخت را برای درمان برخی از اختلالات عصبی چون وسواس تجاری سازی کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بیوفیدبک تکنیکی است که در آن سعی می شود با ایجاد تغییرات مثبت مطلوب در بدن، برخی از عملکردهای آن را بهبود بخشید.

عملکرد یا فعالیت های بدنی ما به دو بخش ارادی و غیر ارادی تقسیم می شود؛ فعالیت های ارادی مانند حرکت دادن دست و پاهاست که به صورت آگاهانه روی آنها کنترل داریم، ولی در مقابل برخی از فعالیت های بدن مانند نرخ ضربان قلب، تنفس، دمای بدن، فشار خون و امواج مغزی به صورت غیر ارادی کنترل می شوند.

پارامترهای مرتبط با این فعالیت ها به صورت ناخودآگاه در پاسخ به عوامل محیطی تغییر می کنند؛ به عبارت دیگر بدن به عوامل محیطی مانند عصبی شدن، استرس، هیجان و بیماری عکس العمل نشان داده و می تواند موجب تغییر هریک از این فعالیت ها شود.

از این رو اگر فردی برای مدت طولانی در معرض هرکدام از این عوامل محیطی که منجر به تغییر فعالیت های بدن می شود، قرار گیرد، ممکن است دچار اختلال یا بیماری شود.

برای درمان این نوع اختلالات تکنولوژی جدیدی به نام بیو فیدبک به وجود آمده است که به مردم کمک می کند تا بتوانند کنترل برخی از این عملکردهای غیرارادی را تا حدودی در دست گیرند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درمان اختلالات عصبی با دستگاه نوروفیدبک ایران ساخت

درمان اختلالات عصبی با دستگاه نوروفیدبک ایران ساخت