مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 اسفند 1400 ساعت 00:222022-03-02فرهنگي

همه که مارکز نمی خوانند


اسدالله امرایی با بیان این که سلیقه ادبی مخاطبان به یک شکل نیست، می گوید: همه «صد سال تنهایی» مارکز و «دن کیشوت» نمی خوانند، یکی هم می خواهد «پیش از آن که قهوه ات سرد شود» بخواند.

- اسدالله امرایی با بیان این که سلیقه ادبی مخاطبان به یک شکل نیست، می گوید: همه صد سال تنهایی مارکز و دن کیشوت نمی خوانند، یکی هم می خواهد پیش از آن که قهوه ات سرد شود بخواند.

این مترجم در گفت وگو با ایسنا درباره معیارهای انتخاب کتاب برای ترجمه که به نظر می رسد به سمت کتاب های پرفروش رفته است، اظهار کرد: واقعیت این است که مترجم کتابی را می خواند و به ناشر پیشنهاد می دهد و یا ناشر با کتابی مواجه می شود و فکر می کند می تواند به بازار ایران ارائه کند و به مترجم پیشنهاد می دهد.

سلیقه ها هم ممکن است فرق کند، این که خط بگذاریم این آثار باید ترجمه شوند و این ها نشوند به نظرم محروم کردن بخشی از مخاطبان است زیرا همه صد سال تنهایی مارکز و دن کیشوت نمی خوانند، یکی هم می خواهد پیش از آن که قهوه ات سرد شود بخواند.

امرایی با بیان این که باید برای همه سلیقه ها و انتخاب ها فضا باشد، گفت: بخشی از انتخاب بر مبنای آثار پرفروشی است که آن طرف مرزهای ایران است.

آثار پرفروشی که به عنوان بست سلر یک هفته در لیست هستند و بعد از لیست بیرون می روند، چندان به حساب نمی آیند و مترجمان حا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همه که مارکز نمی خوانند

همه که مارکز نمی خوانند