مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 اسفند 1400 ساعت 19:222022-03-02سياسي

کمانچه کلهر و تار علیزاده را دنیا شنیده اما در تلویزیون خبری نیست


نخستین نمایشگاه «ساز و آلات موسیقی» در برج میلاد، ظهر سه شنبه، 10 اسفند ماه همزمان با مبعث رسول اکرم (ص) در برج میلاد افتتاح شد.

- در مراسم افتتاح نخستین نمایشگاه ساز و آلات موسیقی عنوان شد کمانچه کلهر و تار علیزاده را دنیا شنیده اما در تلویزیون خبری نیست نخستین نمایشگاه ساز و آلات موسیقی در برج میلاد، ظهر سه شنبه، 10 اسفند ماه همزمان با مبعث رسول اکرم (ص) در برج میلاد افتتاح شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، شهرام صارمی _ نوازنده و پژوهشگر موسیقی ایرانی _ در حاشیه افتتاح این برنامه گفت: مقوله یک نمایشگاه ثابت و سالانه برای سازهای موسیقی، همواره دغدغه بسیاری از فعالین این حوزه بوده است.

فضای این نمایشگاه بسیار مورد پسند من بود و به برگزارکنندگان آن هم پیشنهاد دادم حتما به صورت سالیانه نسبت به برگزاری آن اقدام کنند.

اتفاقی که در حوزه نشر و کتاب رخ داده و ناشران همیشه بهترین آثارشان را برای نمایشگاه کتاب در نظر می گیرند و این باعث شده رونق آن نمایشگاه به شدت همه گیر شود.

حالا در بخش ساز و آلات موسیقی هم این رویه می تواند به رشد و همگانی تر شدن این صنعت کمک کند.

صارمی درباره فاصله گرفتن مخاطبان موسیقی نسل جدید با موسیقی اصیل ایرانی گفت: این سراشیبی سال هاست اتفاق افتاده و به ضعف کلان مدیریت فرهنگی ارتباط دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمانچه کلهر و تار علیزاده را دنیا شنیده اما در تلویزیون خبری نیست

کمانچه کلهر و تار علیزاده را دنیا شنیده اما در تلویزیون خبری نیست