مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 اسفند 1400 ساعت 17:422022-03-02اقتصادي

مبارزه با علف های هرز در 480 هزار هکتار مزارع گندم وجو کرمانشاه


معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کرمانشاه از مبارزه با علف های هرز در 480 هزار هکتار مزارع گندم وجو کرمانشاه خبر داد.

- اظهار کرد: یکی از عوامل خسارت زای مهم در مزارع گندم و جو وجود علف های هرز است که می تواند حداقل 30 تا 35 درصد کاهش عملکرد در محصولات کشاورزی را به همراه داشته باشد.

وی افزود: مبارزه با علف های هرز در مناطق گرمسیر استان کرمانشاه شامل شهرستان های قصرشیرین، گیلانغرب، سرپل ذهاب و همچنین بخشی از مناطق گرمسیری ثلاث باباجانی به دلیل تأخیر در کاهش بارندگی اول فصل که تأثیر بسزایی در روند رشد محصولات کشاورزی دارد از اول بهمن ماه آغاز شد که در حالت نرمال باید بین 40 تا 45 روز ادامه داشته باشد اما به دلیل بارندگی های اخیر و شسته شدن سم پاشی های انجام شده این طرح با تأخیر در اواخر اسفند به پایان می رسد چرا که دمای مورد نیاز برای انجام این کار هفت تا هشت درجه سانتیگراد باشد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تصریح کرد: از ابتدای بهمن ماه با شروع طرح مبارزه با علف های هرز در مناطق گرمسیری تا کنون در 30 هزار هکتار زمین کشاورزی این طرح اجرایی و سمپاشی کامل انجام شده است.

صفوی با اشاره به بازه زمانی اجرای این طرح در مناطق معتدل، بیان کرد: در حال حاضر به دلیل تأخیر در بارندگی های تأثیرگذار ابتدای فصل حد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مبارزه با علف های هرز در 480 هزار هکتار مزارع گندم وجو کرمانشاه

مبارزه با علف های هرز در 480 هزار هکتار مزارع گندم وجو کرمانشاه