مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 اسفند 1400 ساعت 12:522022-03-02سياسي

گردشگری داوطلبانه، سفری همراه با اهداف انسان دوستانه


رییس انجمن علمی طبیعت گردی ایران گفت: گردشگری داوطلبانه به صورت هدفمند و به طور داوطلبانه در راستای رفع نیازهای جامعه مقصد که عمدتا کشورهای توسعه نیافته و عقب مانده است، - صورت می گیرد.

فرید جواهرزاده در گفت وگو با ایسنا درخصوص گردشگری داوطلبانه و گسترش این نوع از گردشگری اظهار کرد: گردشگری داوطلبانه از ادغام دو کلمه کار داوطلبانه و گردشگری گرفته شده است.

در واقع نوعی از گردشگری است که پس از دهه 80 میلادی به سبب تخصصی شدن و موضوعات متنوع دیگر شکل گرفته و رواج پیدا کرد و به تعبیری به محبوبیتی نسبی دست یافت.

اغلب افرادی که به گردشگری داوطلبانه می پردازند، علاقه مند به مسائل انسان دوستانه بوده و معمولا از دانشجویان و افراد فرهنگی به این نوع از گردشگری می پردازند.

وی ادامه داد: این نوع از گردشگری، شکل خاصی از گردشگری است که به صورت هدفمند و به طور داوطلبانه برای رفع نیازهای جامعه مقصد که عمدتا کشورهای توسعه نیافته و عقب مانده است، شکل می گیرد.

در واقع هدف از گردشگری داوطلبانه حمایت از افراد نیازمند در جوامع مختلف، با بهره گیری از گردشگری است.

رییس انجمن علمی طبیعت گردی ایران بیان کرد: در این نوع از گردشگری اغلب افراد فقیر با توجه به اینکه از امکانات آموزشی، بهداشتی و خدماتی بی بهره اند، مخاطب قرار می گیرند، لذا گردشگری داو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گردشگری داوطلبانه، سفری همراه با اهداف انسان دوستانه

گردشگری داوطلبانه، سفری همراه با اهداف انسان دوستانه