مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 اسفند 1400 ساعت 12:422022-03-02بين الملل

اولین گام سازمان ملل علیه اپیدمی زباله های پلاستیکی


سازمان ملل متحد قرار است مذاکرات رسمی برای دستیابی به یک معاهده جهانی به منظور رسیدگی به معضل اپیدمی زباله های پلاستیکی را آغاز کند.

- اولین گام سازمان ملل علیه "اپیدمی زباله های پلاستیکی" سازمان ملل متحد قرار است مذاکرات رسمی برای دستیابی به یک معاهده جهانی به منظور رسیدگی به معضل "اپیدمی زباله های پلاستیکی" را آغاز کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، قرار است امروز (چهارشنبه) مذاکرات رسمی به منظور دستیابی به یک معاهده جهانی با هدف رسیدگی به معضل اپیدمی زباله های پلاستیکی آغاز شود و به گفته حامیان، این مذاکرات لحظه ای تاریخی برای کره زمین است.

مجمع محیط زیست سازمان ملل متحد (UNEA) که در نایروبی تشکیل می شود، در آستانه تصویب قطعنامه ای است که به موجب آن، یک کمیته بین دولتی برای مذاکره و نهایی کردن توافق نامه ای الزام آور و قانونی تا سال 2024 ایجاد می شود.

پیش بینی می شود که حجم زباله های پلاستیکی وارد شده به اقیانوس ها تا سال 2040 سه برابر شود و دولت ها برای همبستگی به منظور واکنش نشان دادن به این بحران تحت فشار بوده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفرانس 24، چارچوب معاهده جامع توسط کشورهای عضو سازمان ملل از جمله تولیدکنندگان بزرگ زباله های پلاستیک مانند ایالات متحده و چین تایید شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اولین گام سازمان ملل علیه اپیدمی زباله های پلاستیکی

اولین گام سازمان ملل علیه اپیدمی زباله های پلاستیکی