مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 اسفند 1400 ساعت 12:072022-03-02اقتصادي

ممنوعیت بارگذاری جدید در عرصه های در معرض فرونشست


مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه جلوگیری از افت آب های زیرزمینی راهکاری برای مقابله با فرونشست اصفهان است، گفت: مرکز تحقیقات راه، - مسکن و شهرسازی در حال جمع بندی و ارائه پیشنهاد در این رابطه است.

علیرضا قاری قرآن با اشاره به مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران درباره فرونشست زمین در کشور و همچنین درباره مبحث فرونشست در استان اصفهان، اظهار کرد: براساس مصوبه اخیر شورای عالی در خصوص فرونشست، در تمام طرح های توسعه و عمران شهری اعم از تهیه و تجدیدنظر طرح جامع و یا الحاق به محدوده و تغییر کاربری اراضی، بارگذاری جدید در عرصه های در معرض فرونشست، ممنوع است.

وی گفت: بر این اساس دبیرخانه کارگروه امور زیربنایی استان اصفهان (اداره کل راه و شهرسازی استان) موظف شده است تا برای فرآیند بررسی و تصویب طرح های مذکور، حسب مورد از سازمان نقشه برداری در زمینه تداخل پهنه های فرونشستی با طرح های توسعه و عمران استعلام و نتایج اعلام را ملاک عمل قرار دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه در مرحله نخست طرح جامع شهر اصفهان با رویکرد نوین به موضوع فرونشست نیز اشاره شده است، افزود: در مرحله اولِ این طرح مسائل و مشکلات شهر اصفهان از چهار مسیر متمایز و البته مرتبط با هم مورد کاوش و شناسایی قرار گرفته


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ممنوعیت بارگذاری جدید در عرصه های در معرض فرونشست

ممنوعیت بارگذاری جدید در عرصه های در معرض فرونشست