مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 اسفند 1400 ساعت 10:122022-03-02بين الملل

کارکنان دفتر گرهارد شرودر در اعتراض به ادامه همکاری او با روسیه استعفا دادند


هم زمان با اینکه گرهارد شرودر، صدراعظم پیشین آلمان و از دوستان دیرینه ولادیمیر پوتین با قطع رابطه با کرملین مخالف است، تمامی کارکنان دفترش در اعتراض به عدم کناره گیری او از شرکت های گاز روسی استعفا داده اند.

- هم زمان با اینکه گرهارد شرودر، صدراعظم پیشین آلمان و از دوستان دیرینه ولادیمیر پوتین با قطع رابطه با کرملین مخالف است، تمامی کارکنان دفترش در اعتراض به عدم کناره گیری او از شرکت های گاز روسی استعفا داده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، گرهارد شرودر که پس از ترک سمت خود در سال 2005، چندین شغل و سمت در شرکت های انرژی روسیه کسب کرد و همچنین سایر سیاستمداران از حزب سوسیال دموکرات آلمان در هفته های اخیر به دلیل لابی کردن برای شرکت های روسی، تحت نظارت فزاینده ای قرار گرفته اند.

چنین پیوندها و اتفاقاتی به یک مسئولیت خطیر برای اولاف شولتس، صدراعظم آلمان بدل شده است؛ شخصی که برای مدت طولانی متهم شده بود که درخصوص حمله روسیه به اوکراین، موضع نرمی دارد اما هفته پیش دولتش یک تغییر اساسی در مورد سیاست های دفاعی و انرژی انجام داد.

چند روز گذشته، رهبران حزب سوسیال دموکرات آلمان از شرودر خواستند تا همانند سایر سیاستمداران اروپایی از جمله فرانسوا فیون، نخست وزیر پیشین فرانسه از سمت هایی در روسیه دست بکشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کارکنان دفتر گرهارد شرودر در اعتراض به ادامه همکاری او با روسیه استعفا دادند

کارکنان دفتر گرهارد شرودر در اعتراض به ادامه همکاری او با روسیه استعفا دادند