مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 اسفند 1400 ساعت 17:572022-03-01اقتصادي

چرا دلار ارزان شد، ولی کالا ها گرانتر؛ پای «دلار 4200 و چاپ پول» در میان است؟!


کمیسیون تلفیق مجلس، برای سال آینده بر تخصیص 9 میلیارد دلار به نرخ ترجیحی تاکید دارد که با توجه به تجربه تلخ سال های اخیر، باید منتظر تداوم کسری بودجه و استقراض دولت از بانک مرکزی و در نهایت رشد تورم و گرانی ها حتی با وجود ثبات نرخ ارز باشیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک اقتصادی ؛ ماموریت رییس جمهور به دو وزیر برای علت یابی گرانی ها با وجود کاهش نرخ ارز؛ این خروجی مهم از نشست ستاد هماهنگی اقتصادی دولت بود که روز گذشته رسانه ای شد.

مطالبه ای مهم که برای بسیاری از مردم هم سوال شده است که چرا با وجود افت نسبی بهای ارز یا بهتر بگوییم، عدم جهش های ارزی همچون گذشته، اما خبری از کاهش محسوس قیمت ها نیست و حتی در برخی از کالا ها همچون خودرو و لوازم خانگی و گوشت و مرغ و مایحتاج ضروری مردم، قیمت ها با افزایش نیز همراه شده است؟! پاسخ به این سوال و یافتن دلایل این مساله مهم، حالا به درخواست رییس جمهور از وزرای مربوطه نیز رسیده است.

در این میان، برای یافتن پاسخ این چرایی مهم در اقتصاد ایران، بایستی به تصمیمی مهم در دولت قبل بازگشت؛ سیاستی به نام دلار ترجیحی برای واردات کالا های اساسی با هدف ثبات قیمت ها و حفظ قدرت خرید مردم.

اتفاقی که در همان ابتدا با انتقاد هایی مبنی بر ضربه به تولید و ایجاد رانت و فساد مواجه شد، اما پافشاری دولت روحانی بر تداوم این ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا دلار ارزان شد، ولی کالا ها گرانتر؛ پای «دلار 4200 و چاپ پول» در میان است؟!

چرا دلار ارزان شد، ولی کالا ها گرانتر؛ پای «دلار 4200 و چاپ پول» در میان است؟!