مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 اسفند 1400 ساعت 16:572022-03-01دانش

ضرورت سیاست گذاری و ارزیابی عملکرد هیات های امنای دانشگاه ها


رییس مرکز هیات های امنا و هیات های ممیزه وزارت علوم از ضرورت افزایش جلسات هیأت امنای دانشگاه ها و مؤسسات برای سیاست گذاری و ارزیابی عملکرد هیات های امنا خبرداد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، محمد سلیمانی گفت: هیأت های امنا نقش مهمی در جهت دهی اقدامات و فعالیت های دانشگاه ها، مؤسسات آموزش عالی و مراکز پژوهشی دارند و ضرورت دارد این جلسات در حد امکان به صورت ماهانه تشکیل شود تا ضمن تعیین و ترسیم اقدامات و برنامه ها، عملکرد آنها نیز مورد ارزیابی مستمر قرار گیرد.

وی در نشست شورای نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم که برای ارزیابی عملکرد سه ساله مؤسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی تشکیل شد؛ اظهار داشت: موضوع ارزیابی مسئله مهمی است و بسیاری از مشکلات ما در دستگاه ها ناشی از عدم ارزیابی برنامه هایمان است.

به همین دلیل باید موضوع نظارت و ارزیابی را با جدیت پیگیری کرد و بر اساس چارچوبی علمی و شفاف برنامه ها و مؤسسه ها را ارزیابی کرد.

علاوه بر این لازم است در ارزیابی عملکرد مؤسسات به تطابق اقدامات انجام شده با اساسنامه هر مؤسسه تأکید ویژه شود.

رییس مرکز هیأت های امنا و هیأت های ممیزه وزارت علوم با تأکید بر اینکه در تصویب اساسنامه ها نیز باید به اقدامات مهم که قابلیت اجرا داشته باشد، اشاره شود، گفت: به جای تعیین ده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت سیاست گذاری و ارزیابی عملکرد هیات های امنای دانشگاه ها

ضرورت سیاست گذاری و ارزیابی عملکرد هیات های امنای دانشگاه ها