مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 اسفند 1400 ساعت 16:322022-03-01سياسي

جشنواره بازی های بومی محلی همراه با آیین های سنتی بندرعباس برگزار شد


جشنواره بازی های بومی محلی همراه با اجرای آیین های سنتی همزمان با شب مبعث حضرت رسول اکرم (ص) در محله شمیلیها برگزار شد.

- ایسنا/هرمزگان مدیر شهرداری منطقه4 بندرعباس گفت: جشنواره بازی های بومی محلی همراه با اجرای آیین های سنتی همزمان با شب مبعث حضرت رسول اکرم (ص) در محله شمیلیها برگزار شد.

  علی پاسلار زاده در گفت و گو با ایسنا، افزود: هدف از برگزاری این جشنواره، احیای بازی های بومی-محلی و آیین های سنتی و معرفی این رشته به نسل جدید است و ادبیات عامیانه هر مرز و بومی مملو از سرمایه های فرهنگی و میراث های معنوی است که بخش عظیمی از بار سنگین آیین های مردمانش را به دوش کشیده و به یادگار مانده است.

مدیر منطقه4 شهرداری بندرعباس خاطرنشان کرد: یاد آوری و زنده نگه داشتن آثار به جای مانده گذشتگان،رسومات و خرده سنت های پیشینیان را نشان می دهد و نسل نو را بر آن می دارد،تا در برابر عظمت و باورهای پیشینیان احترام گذاشته و از مرواریدهای آن دریای عظیم بهره مند شود.

این مقام مسئول بیان کرد: در این جشنواره آیین های سنتی اجرای مراسم ساخت، بازیهای بومی محلی شامل تیله بازی، چوب و رینگ، هفت سنگا، سنگ چیلکا، گروه هنری جهله نوازی، همراه با غرفه غذاهای بومی محلی، صنایع دستی کار در خانه توسط بانوان و چندین برنامه متنوع دیگر نیز برپا شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جشنواره بازی های بومی محلی همراه با آیین های سنتی بندرعباس برگزار شد

جشنواره بازی های بومی محلی همراه با آیین های سنتی بندرعباس برگزار شد