مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 اسفند 1400 ساعت 13:422022-03-01اجتماعي

فروش گونه های کمیاب جانوری و گیاهی ممنوع است


مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس با اشاره به قرار داشتن در ایام پایانی سال و رواج بازار عرضه برخی گونه های حیوانی و گیاهی تحت حفاظت، عرضه و خرید و فروش این گونه ها را ممنوع اعلام کرد.

- حمید ظهرابی سه شنبه 10 اسفند در گفت وگو با خبرنگاران بیان کرد: با توجه به فرارسیدن روزهای پایانی سال متأسفانه عدهای افراد فرصت طلب و سودجو در کنار فروش ماهی قرمز، اقدام به عرضه و فروش غیرمجاز گونه های جانوری نظیر سمندر لرستانی، لاک پشت، مار و برخی گونه های مهاجم و غیربومی می کنند.

​او خاطرنشان کرد: با توجه به ممنوعیت نگهداری و خرید و فروش حیات وحش بدون مجوز سازمان حفاظت محیط زیست، در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با​ افراد خاطی بر اساس قوانین و مقررات به شدت برخورد می شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس بیان کرد: گشت و نظارت مستمر توسط ماموران اجرایی یگان حفاظت محیط زیست استان از مراکز خرید و فروش ماهی قرمز و پرنده فروشی ها انجام میشود.

ظهرابی از عموم مردم درخواست کرد که از خرید جانوران وحشی که عمدتا گونه های در معرض خطر انقراض و یا مهاجم محسوب میشوند، اجتناب و به هیچ عنوان نسبت به رها سازی این حیوانات در طبیعت اقدام نکنند.

او تاکید کرد: ماهی گلی یا همان ماهی قرمز نیز از گونه های مهاجم در طبیعت به شمار می رود که در صورت ورود به اکوسیستم های طبیعی توان اش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فروش گونه های کمیاب جانوری و گیاهی ممنوع است

فروش گونه های کمیاب جانوری و گیاهی ممنوع است