مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 اسفند 1400 ساعت 10:172022-03-01اقتصادي

تولید روزانه 45 هزار تن زباله در شهرها


مدیرکل دفتر محیط زیست و خدمات شهری سازمان شهرداری ها از تولید روزانه 45 هزار تن زباله در مناطق شهری و 10 هزار تن در مناطق روستایی خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، سید حبیب راضی در حاشیه نشست تخصصی نمایشگاه مدیریت پسماند که در محل دائمی نمایشگاه های تهران برگزار می شود گفت: امروزه موضوع مدیریت پسماند به عنوان یکی از اولویت های شهرها و روستاهای کشور مطرح است و مدیریت بهینه آنها نقش مهمی در ارتقاء کیفیت محیط زیست شهرها و روستاهای کشور داشته و در صورت عدم اجرای روش های دفع مناسب می تواند موجب بروز عوارض جبران ناپذیر شود.

در کشورهای پیشرفته، مدیریت پسماند بر اساس مفهوم توسعه پایدار بر پایه کاهش تولید، بازیافت و استفاده مجدد شکل گرفته که اجتناب و کاهش تولید پسماند ترویج و آموزش همگانی از مبداء دارای بیشترین اثر بر سیستم مدیریت پسماند و منافع اقتصادی است.

وی در ادامه با بیان اینکه پسماندها بطور کلی به پنج دسته پسماندهای عادی، پزشکی،ویژه،کشاورزی و صنعتی تقسیم می شوند، گفت: بر اساس بررسی های صورت گرفته در زمینه تولید پسماند عادی در کشور، روزانه 45 هزار تن زباله در مناطق شهری و 10 هزار تن در مناطق روستایی تولید می شود و متوسط سرانه تولید زباله هر نفر در شهر 760 گرم و در روستاها 485 گرم است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید روزانه 45 هزار تن زباله در شهرها

تولید روزانه 45 هزار تن زباله در شهرها