مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 اسفند 1400 ساعت 09:522022-03-01سياسي

وحدت الزام فطرت انسانی است/قرآن در پی وحدت اسلامی است


یک دانشیار ادیان و عرفان دانشگاه آزاد خرم آباد گفت: وحدت یکی از اصول طبیعت جهان آفرینش و از الزامات فطرت انسانی است که همواره در طول تاریخ مورد توجه و عنایت بزرگان دنیای اسلام بوده است.

- علی فتح الهی در گفت وگو با ایسنا در رابطه با اهمیت وحدت و همدلی در اسلام، بیان کرد: وحدت و همدلی فراهم کننده قدرت حقیقی است که می تواند پس از خداوند متعال تکیه گاه استواری برای مسلمانان در رویارویی فرهنگ ها و تمدن ها باشد.

وی با یادآوری اینکه وحدت، عنصری از عناصر زندگی و اصلی از اصول طبیعت جهان آفرینش و یکی از لوازم فطرت انسانی است که همواره در طول تاریخ هجری پس از اسلام مورد توجه و عنایت بزرگان دنیای اسلام از پیامبراکرم(ص) تا اهل بیت(ع) بوده است، اضافه کرد: نخستین گام هایی که در راه اتحاد اسلامی و ایجاد و تقویت روابط برادرانه میان مسلمانان برداشته شد به زمان رسول اکرم(ص) بازمی گردد که اندیشه آغازین آن از سوی قرآن عرضه گشت و همراه با سیره قولی و عملی رسول اکرم(ص) استحکام و پایدار گشت.

فتح الهی ادامه داد: استعمارگران هر روز با توطئه و ترفندی جدید برای به یغما بردن ثروت ملت ها و به استعمار کشیدن آن تلاش می کنند و با پرداختن به قوم گرایی، فرقه گرایی و دامن زدن به اختلافات جزیی سعی در ایجاد تفرقه بین مسلمانان را دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وحدت الزام فطرت انسانی است/قرآن در پی وحدت اسلامی است

وحدت الزام فطرت انسانی است/قرآن در پی وحدت اسلامی است