مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 اسفند 1400 ساعت 16:522022-02-28پزشكي

کشف پروتیینی که مانع گسترش سرطان پروستات می شود


دانشمندان با شناسایی پروتیین خاصی که در پیشروی سرطان پروستات نقش دارد، دریافتند که با هدف قراردادن آن می توان جلوی گسترش بیماری را گرفت.

- براساس مطالعه ای که توسط محققان سرطان Cedars-Sinai انجام شد، هدف قرار دادن پروتیین خاصی که اغلب در سرطان پروستات بیش از حد تکرار می شود، می تواند به جلوگیری یا به تاخیر انداختن گسترش بیماری به سایر قسمت های بدن کمک کند.

این تحقیق که در مجله معتبر Nature Communications منتشر شده است، امکان استفاده از داروهای تجاری موجود برای از بین بردن پروتیینی به نام پروتیین کیناز 2 یا RIPK2 در تعامل با گیرنده باز را فراهم می کند.

محققان این مطالعه معتقدند اگر نتایج به دست آمده در آزمایش های بالینی انسانی تأیید شود، این یافته می تواند تأثیر عمده ای بر درمان مردان مبتلا به سرطان پیشرفته پروستات داشته باشد.

دکتر وی یانگ، دانشیار جراحی و علوم زیست پزشکی می گوید: حدود 90 درصد از مرگ و میرهای سرطان ناشی از عود سرطان و متاستاز است که با گسترش سرطان به سایر اندام های بدن ایجاد می شود، اگر بتوانیم از بروز متاستاز جلوگیری کنیم، به طور قابل توجهی طول عمر و کیفیت زندگی مردان مبتلا به این بیماری را می توان افزایش داد .

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، برای درک بهتر محرک های ژنتیکی توسعه بیماری و اهداف درمانی بالقوه، این تیم تحقیقاتی مولکول های با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف پروتیینی که مانع گسترش سرطان پروستات می شود

کشف پروتیینی که مانع گسترش سرطان پروستات می شود