مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 اسفند 1400 ساعت 14:572022-02-28اقتصادي

رمزارز ملی و گشایشی تازه برای تعهدات ارزی صادرکننده


توسعه رمزارز ملی که از سوی بانک مرکزی پیگیری می شود، گامی جهت توسعه و گسترش استفاده از فناوری های نو در اکوسیستم مالی کشور است که البته علاوه بر تعیین تکلیف ابعاد اسلامی، - نوآوری در عرصه فناوری هایی چون رباتیک، هوش مصنوعی، رایانش ابری، اقتصاد سیار و به ویژه فناوری بلاک چین در سال های اخیر با سرعت بالایی از طریق رمزارزها فراگیرشده و به عنصری کلیدی در اقتصاد تجاری و اجتماعی مبدل شده است.

رمزارزها یا ارزهای دیجیتال ، اکنون به بیش از 10 رمزارز شامل بیت کوین، اتریوم، بایننس کوین، تتر، سولانا، کاردانو، ریپل، پولکا دوت، یو اس دی کوین و دوج کوین رسیده و بیت کوین پُرطرفدارترین آنهاست، بیت کوین که از سال 2009 میلادی به عنوان نخستین رمزارز رواج یافت، به سرعت به عنوان یک پول محبوب و پایدار خود را تثبیت کرد.

اکنون بیت کوین با عنوان طلای ارزهای دیجیتال، رهبری، قدرت و سیطره خود را در بازارهای مالی جهان تثبیت کرده است تا جایی که در سه ماهه آخر سال 2020 به طور متوسط روزانه 287 هزار تراکنش تایید شده داشته است.

ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال اکنون به رقم 3 تریلیون دلار نزدیک شد، بیت کوین 70 درصد مالکیت کل این بازار را در اختیار دارد، حتی با شیوع ویروس کرونا نیز این رمزارز رشد داشت و در اوج رکود جهانی به 27 درصد رشد دست یافت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رمزارز ملی و گشایشی تازه برای تعهدات ارزی صادرکننده

رمزارز ملی و گشایشی تازه برای تعهدات ارزی صادرکننده