مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 اسفند 1400 ساعت 14:072022-02-28سياسي

احقاق حقوق زنان از مهم ترین موضوعات در جامعه اسلامی است


مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی گفت: احقاق حقوق زنان و بررسی خلاءهای قانونی و حقوقی این موضوع در کانون توجه دولت سیزدهم قرار دارد.

- نیر الهامی  معاون امور بانوان استاندار روز دوشنبه در جلسه بررسی خلاء های قانونی و حقوقی زنان که در سالن شهید نیکخواه استانداری آذربایجان غربی برگزار شد اظهار کرد: دین مبین اسلام همواره در راستای ویژگی ها وکرامات والای انسانی زن تاکید فراوان داشته و به درستی نه مرد را جنس برتر میداند و نه زن را جنس دوم قرار داده و در خصوص لزوم برقراری  تعادل و تناسب در حق و حقوق زن و مرد تاکید داشته است.

وی ادامه داد: متاسفانه در قوانین کشورهای پیشرفته و به ظاهر متمدن طلاق یکی از راهکارهای رهایی زن از مسائل و مشکلات زناشویی مطرح شده در حالی طلاق در دین اسلام   طلاق مکروه ترین حلال خداوند و خانمان سوزترین اتفاقات زناشویی محسوب می شود.

الهامی گفت: کنوانسیون رفع تبعیض علیه زنان، فرصت ها و تهدیدها در ایران در سال 1382در مجلس شورای اسلامی تصویب شد و در ادامه نیز لایحه حفظ کرامت و حمایت از زنان در برابر خشونت پس از بررسی در دولت های یازدهم و دوازدهم در نهایت در دولت سیزدهم به تصویب رسیده و قابل اجرا است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احقاق حقوق زنان از مهم ترین موضوعات در جامعه اسلامی است

احقاق حقوق زنان از مهم ترین موضوعات در جامعه اسلامی است