مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 اسفند 1400 ساعت 13:222022-02-28پزشكي

تاثیر آلودگی هوا در کاهش تولید اسپرم


پژوهشگران می گویند یک نوع خاص از نورون های عصبی که معمولا در چرخه خواب و چاقی نقش ایفا می کنند، مسئول کاهش تعداد اسپرم به دلیل آلودگی هوا هستند.

- یک مطالعه که به تازگی انجام شده است نشان می دهد آلودگی هوا با ایجاد التهاب در مغز، باعث کاهش تعداد اسپرم ها در بدن می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازیورونیوز، در این تحقیق که در دانشکده پزشکی دانشگاه مریلند آمریکا انجام شده است، پژوهشگران با انجام آزمایش بر روی دسته ای از موش های آزمایشگاهی دریافتند تعداد اسپرم موش های سالمی که در معرض هوای آلوده قرار گرفته اند، نسبت به موش هایی که فاقد مهارکننده های عصبی خاصی بودند کمتر بوده است.

به گفته دانشمندان، حدود 92 درصد از جمعیت جهان در مناطقی زندگی می کنند که سطح ریزذرات آلاینده موجود در هوا از حداقل استانداردهای ایمنی تعیین شده توسط سازمان جهانی بهداشت بالاتر است.

ریزذرات با قطر کمتر از 2.

5 میکرومتر از طریق گازهای گلخانه ای کارخانه ها، آتش سوزی های جنگلی یا اجاق های چوبی و یا احتراق ناقص در خودروها پدید می آیند.

در این تحقیق دو دسته شامل موش های سالم و همچنین موش هایی جهش یافته ای که فاقد نشانگر التهاب در مغز (IKK2) پرورش داده شده بودند در معرض هوای آلوده قرار گرفتند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر آلودگی هوا در کاهش تولید اسپرم

تاثیر آلودگی هوا در کاهش تولید اسپرم