مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 اسفند 1400 ساعت 11:122022-02-28سياسي

غرب زدگان داخلی دوست ندارند محبوبشان را شکست خورده ببینند


عضو هیأت علمی دانشگاه معارف اسلامی گفت: «حب الشی یعمی و یصم» غرب زدگان عصر حاضر اصلاً دوست ندارند، محبوبشان را شکست خورده ببینند.

آنان به هیچ وجه نمی پذیرند که الگوهای معرفتی و عملی غربی در چند ساله اخیر به بن بست رسیده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری فارس، فرهنگ ها در مواجه با یکدیگر دچار یک سری اثرپذیری ها و اثرگذاری ها می شوند.

گاهی این تغییرات موجب تکامل یک فرهنگ می شود و به بقای آن کمک شایانی می کند، گاهی هم تحولات یک فرهنگ به کلی آن را عوض می کند و از نو با جهت گیری جدید ساخته می شود.

در این راستا بر آن شدیم تا با امیر سیاهپوش، عضو هیأت علمی دانشگاه معارف اسلامی گفت وگویی در رابطه با نوع مواجهه ایرانیان با غرب و اثرپذیری فرهنگ ایرانی از فرهنگ مغرب زمین داشته باشیم.

در ادامه بخش های مهم این مصاحبه را می خوانید.

اولین ملاقات ها وی در ابتدا در مورد اولین ملاقات ایرانیان با فرهنگ غربی و ارزش های آن گفت: بر خلاف آنچه که در تصور خیلی از مردم و حتی خواص است، اولین برخورد ایرانیان با فرهنگ غرب در دوره قاجاریه نیست، بلکه نخستین مواجهه جدی فرهنگی در زمان صفویه و زندیه اتفاق افتاد.

برای درک بهتر این مسأله که ما در ابتدا واکنشمان نسبت به غرب چه بود و این نوع رویکرد در مرور زمان چه تغییراتی پیدا کرد باید دانست که مؤلفه ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غرب زدگان داخلی دوست ندارند محبوبشان را شکست خورده ببینند

غرب زدگان داخلی دوست ندارند محبوبشان را شکست خورده ببینند