مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 اسفند 1400 ساعت 10:472022-02-28بين الملل

رایزنی وزیر لبنانی با طرف سوری برای بازگشت امن آوارگان


دیدار وزیر مهاجرت لبنان با مقامات سوری بر بازگشت امن آوارگان سوری به کشورشان متمرکز بود و اقدامات مثبت اتخاذ شده در این ارتباط بررسی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، عصام شرف الدین وزیر مهاجرت لبنان به همراه یک هیأت به سوریه سفر و با محمد حسان قطنا وزیر کشاورزی و حسین مخلوف وزیر ادامه محلی و محیط زیست این کشور دیدار کرد.

بر اساس گزارش روزنامه البناء ، در دیدار شرف الدین با حسین مخلوف درباره اقدامات اتخاذ شده از طرفین برای بازگشت امن مهاجران سوری از لبنان به سوریه از جمله اقدامات دولت سوریه برای تأمین نیازها و ضروریات زندگی آوارگان بحث و تبادل نظر شد.

مخلوف در این باره گفت، وزیر لبنانی را در جریان اقدامات دولت سوریه درباره آوارگان از جمله احکام عفو صادر شده، تعویق خدمت شش ماهه سربازی، صدور مدارک مفقود شده در کشورهای پناهنده، ثبت تولدهای جدید در سوریه، ارائه خدمات حمل و نقل و پزشکی و همه امکانات برای رساندن آنها به مناطق اقامتشان قرار داده است.

 وی ضمن اشاره به محاصره ظالمانه کشورهای حامی تروریستی علیه سوریه و شهروندان آن، تصریح کرد، دمشق به دنبال بازگشت تمام آوارگان به کشور بدون هیچ مانعی است.

شرف الدین هم گفت، در دیدار با مقامات سوری درباره موضوعات مهم دو طرفه رایزنی کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رایزنی وزیر لبنانی با طرف سوری برای بازگشت امن آوارگان

رایزنی وزیر لبنانی با طرف سوری برای بازگشت امن آوارگان