مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 اسفند 1400 ساعت 10:422022-02-28اقتصادي

مذاکرات نخست وزیر قزاقستان و روسیه در «نورسلطان»


نخست وزیر قزاقستان در حاشیه نشست شورای بین دولتی اوراسیا با نخست وزیر روسیه دیدار و بر افزایش همکاریهای دوجانبه تاکید کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، علی خان اسماعیل اف نخست وزیر قزاقستان و میخاییل میشوستین نخست وزیر روسیه در حاشیه نشست شورای بین دولتی اوراسیا که در نورسلطان برگزار شد، با یکدیگر دیدار و گفت و گو کردند.

طرفین طی این ملاقات تعدادی از موضوعات مهم، همکاری های دو کشور در زمینه های تجاری، اقتصادی، ترانزیتی و حمل و نقل، مجمتع صنعتی و سوخت و انرژی، دیجیتالی شدن و صنعت هوافضایی را بررسی کردند.

اظهار شد که روسیه شریک اصلی تجاری و اقتصادی قزاقستان است و رشد مبادله تجاری بین دو کشور در سال 2021 میلادی 29 درصد برآورد شده است.

نخست وزیر قزاقستان با اشاره به رشد 32 درصدی تعامل دو کشور در زمینه مجتمع کشت و صنعت و وجود ظرفیت بزرگ در این زمینه، خواستار افزایش تجارت متقابل، تقویت ساختار آن، گسترش تنوع کالاها شد و تجارت مجتمع کشت و صنعت روسیه را به همکاری نزدیک دعوت کرد.

ضمن بررسی همکاری حمل و نقل و ترانزیتی، نخست وزیر قزاقستان به پروژه توسعه مسیر حمل و نقل بین المللی اروپا – غرب چین اشاره کرد و گفت: بخش ساخت و ساز قزاقی و چینی این پروژه تکمیل شده و انتظار می رود بخش روسی نیز تکمیل شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مذاکرات نخست وزیر قزاقستان و روسیه در «نورسلطان»

مذاکرات نخست وزیر قزاقستان و روسیه در «نورسلطان»