مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 اسفند 1400 ساعت 10:022022-02-28اقتصادي

95 درصد واکسن های دامی در داخل کشور تولید می شود


مشاور رییس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه 95 درصد واکسن های دامی در داخل کشور تولید می شود، گفت: دو نوع واکسن آنفلوانزای فوق حاد پرندگان برای اولین بار در کشور تولید شده است.

- امین اسدی مشاور رییس سازمان دامپزشکی کشور در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی فارس، اعلام کرد:  در کشور 7 کارخانه یا شرکت واکسن سازی وجود دارد که دو واحد از آنها  دولتی  و پنج شرکت هم متعلق به بخش خصوصی است.

وی افزود: در سال های اخیر علی رغم تحریم های ظالمانه موفقیت های زیادی در حوزه واکسن سازی به وقوع پیوسته به طوری که در حال حاضر کل واکسن هایی که در حوزه دام ( شامل گاو و گوسفند و بز ) ، طیور و آبزیان در کشور مصرف می شود 87نوع واکسن است که 42 آنها تولید داخلی و 45 نوع وارداتی است.

مشاور رییس سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد: در حال حاضر 95 درصد نیاز کشور در حوزه واکسن های دامی و 80% نیاز کشور در حوزه واکسن های آبزیان و حدود 35 درصد نیاز کشور در حوزه واکسن های طیور در داخل کشور تولید می شود.

اسدی افزود: یکی از موفقیت های قابل توجه در سال جاری در حوزه واکسن سازی تولید دو نوع واکسن استراتژیک آنفلوانزای فوق حاد پرندگان یکی واکسن کشته و دیگری واکسن نوترکیب برای اولین بار توسط شرکت های واکسن ساز بخش خصوصی داخلی در کشور بوده که تا کنون حدود 30 میلیون دوز از این واکسن ها تو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

95 درصد واکسن های دامی در داخل کشور تولید می شود

95 درصد واکسن های دامی در داخل کشور تولید می شود