مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 اسفند 1400 ساعت 09:272022-02-28سياسي

شناسایی 380 هزار حلقه چاه غیر مجاز در کشور


نایب رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه 380 هزار حلقه چاه غیرمجاز در کشور شناسایی شده است، گفت: باید طی برنامه ریزی صورت گرفته در برنامه ششم توسعه پیش برویم و با مسدود سازی این چاه ها 11 میلیارد مترمکعب تراز آب جبران شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرج، علیرضا عباسی، نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی، در جمع اصحاب رسانه استان، با اشاره وجود چاه های غیرمجاز در کشور، گفت: 380 هزار حلقه چاه غیرمجاز در کشور شناسایی شده است که منابع زیرزمینی را هدر می دهند.

وی با بیان اینکه طبق بررسی های صورت گرفته از این چاه ها عمده برداشت هایی صورت می گیرد، افزود: این استفاده ها در کشت محصولات غیر اساسی کشاورزی کشور است.

وی بیان کرد: پیشنهاد این است که بین کشت محصولات اساسی، استراتژیک کشور و محصولات غیر اساسی تفکیک قایل شویم و برای محصولات اساسی مبلغ 3 هزار ریال به ازای هر متر مکعب برداشت آب از آبخوان ها لحاظ شود و برای محصولات غیر اساسی به 6 هزار ریال به ازای هر متر مکعب افزایش یابد.

نایب رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دولت این محل درآمدی را باید صرف برنامه های تعادل بخشی، آبخیزداری و اجرای طرح های افزایش بهره وری آب کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی 380 هزار حلقه چاه غیر مجاز در کشور

شناسایی 380 هزار حلقه چاه غیر مجاز در کشور