مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 اسفند 1400 ساعت 08:322022-02-28اقتصادي

مسیر جدید خودکفایی در تولید روغن با گیاه کاملینا


مدیر جهادکشاورزی شهرستان جلفا از توسعه کشت دانه روغنی کاملینا به منظور حرکت در مسیر تامین امنیت غذایی، تلاش برای خودکفایی و کاهش واردات روغن در این شهرستان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از جلفا، رضا عباسی در گفتگو با خبرنگاران کرد: توسعه کشت دانه روغنی کاملینا به منظور حرکت در مسیر تامین امنیت غذایی، تلاش برای خودکفایی و کاهش واردات روغن از برنامه های جدید بخش کشاورزی برای تولید و تامین روغن خوراکی مورد نیاز است.

وی با اشاره به اینکه کاملینا همانند کلزا از گیاهانی با دانه روغنی است، افزود:  کاملینا در سطح 2 هکتار از مزارع شهرستان جلفا کشت شده است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان جلفا تصریح کرد: کشت دانه روغنی کاملینا طی چند سال اخیر، در کشور آغاز شده و در بین محصولات زراعی از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی ادامه داد: کاملینا، جزء گیاهان روغنی است که در مقایسه با کلزا نیاز آبی کمتری داشته و در برابر سرمای بهاره از تحمل نسبی بالاتری برخوردار است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دانه کاملینا به طور متوسط دارای 30 تا 40 درصد روغن است که علاوه بر مصرف خوراکی در زمینه دارویی و بهداشتی نیز کاربرد دارد و ارزش غذایی قابل توجه آن و وجود امگا 3 در روغن تولیدی آن است و کنجاله آن نیز در صنعت دام و طیور قابلیت مصرف دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسیر جدید خودکفایی در تولید روغن با گیاه کاملینا

مسیر جدید خودکفایی در تولید روغن با گیاه کاملینا