مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 اسفند 1400 ساعت 22:072022-02-27پزشكي

وزارت بهداشت: 80 درصد بیماری های نادر، ژنتیکی است


مشاور وزیر بهداشت در امور بیماری های نادر درباره این بیماری در جهان و ایران گفت: براساس برخی منابع حدود 8 هزار تیپ مختلف از بیماری های نادر و اختلالات مربوط به آن در جهان وجود دارد.

- در بنیاد بیماری های نادر ایران تاکنون 361 نوع بیماری مختلف به ثبت رسیده است که به مرور موارد جدیدی نیز به آن اضافه می شود.

عضو کمیته مشورتی بیماری های نادر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر ژنتیکی بودن 80 درصد بیماری های نادر، گفت: مهمترین مساله در مواجهه با این بیماری ها، پیشگیری از بروز موارد جدید است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، دکتر شاداب صالح پور با گرامی داشت روز ملی بیماری های نادر افزود: بیماری هایی که دارای فراوانی یا شیوع کمی در جمعیت های انسانی هستند بیماری های نادر گفته می شوند.

در ایران به دلیل نبود مطالعات اپیدمیولوژی گسترده، بنیاد بیماری های نادر در حال حاضر فراوانی یک مورد در هر 10 هزار نفر را به عنوان تعریف بیماری نادر در نظر می گیرد.

این فوق تخصص بیماری های غدد و متابولیسم کودکان خاطرنشان کرد: میزان کم شیوع در کشورهای مختلف تعاریف متفاوتی دارد و از پنج تا 76 نفر در 100 هزار نفر متغیر است.

عارضه ای در آمریکا نادر به شمار می رود که کمتر از 200 هزار نفر مبتلا به آن وجود داشته باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزارت بهداشت: 80 درصد بیماری های نادر، ژنتیکی است

وزارت بهداشت: 80 درصد بیماری های نادر، ژنتیکی است