مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 اسفند 1400 ساعت 18:522022-02-27اقتصادي

ضرورت توجه کافی به هوشمندسازی کشاورزی و باغبانی


رییس موسسه تحقیقات علوم باغبانی گفت: هوشمندسازی کشاورزی از موضوعاتی است که کشورهای پیشرفته و در حال توسعه به آن پرداخته اند و در ایران هم به هوشمندسازی توجه شده اما کافی نبوده است.

- به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، شکرالله حاجی وند در حاشیه این رویداد ملی افزود: از 26 ایده دریافت شده در بخش باغبانی برای این همایش، 13 ایده انتخاب و مورد داوری قرار گرفت.

رییس موسسه تحقیقات علوم باغبانی تصریح کرد: برای توانمندسازی صاحبان این 13 ایده، کارگاه آموزشی به منظور تبدیل ایده ها به طرح های کسب و کار برگزار و در نهایت پس از تبدیل و بررسی سه ایده برتر انتخاب شد.

سالانه 3 میلیون تن خسارت سرمازدگی وی سرمازدگی را یکی از مهمترین چالش های بخش باغبانی دانست و گفت: هر سال خسارت های زیادی به دلیل سرمازدگی به حوزه باغبانی کشور وارد می شود و آمارها نشان می دهد سرمازدگی در گذشته سالانه بیش از 3 میلیون تن محصول به ارزش 10 هزار تا 11 هزار میلیارد تومان آسیب زده است.

حاجی وند تولید هسته های اولیه عاری از ویروس را از اولویت های بخش باغبانی عنوان کرد و اذعان داشت: هسته های اولیه عاری از ویروس در تولید نهال های سالم و تولید نهال با برچسب آبی نقش مهمی دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت توجه کافی به هوشمندسازی کشاورزی و باغبانی

ضرورت توجه کافی به هوشمندسازی کشاورزی و باغبانی