مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 اسفند 1400 ساعت 18:022022-02-27سياسي

ضرورت آموزش فارسی به خارجی ها و ایجاد بانک اطلاعاتی


مدیران و مسئولان حاضر در هشتمین گردهمایی موسسه های فعال در آموزش زبان فارسی به نکاتی همچون ضرورت آموزش زبان فارسی به خارجی ها، متوقف نشدن آموزش زبان فارسی و ایجاد یک بانک اطلاعاتی در زمینه زبان فارسی اشاره کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی بنیاد سعدی، هشتمین گردهمایی سالانه مؤسسه های فعال در زمینه آموزش زبان فارسی در جهان در همکاری بنیاد سعدی با وزارت امور خارجه، امروز (یکشنبه هشتم اسفندماه 1400) به میزبانی دانشکده روابط بین الملل وزارت امور خارجه در محل دفتر مرکز مطالعات این وزارتخانه برگزار شد.

امروز آموختن زبان فارسی به خارجیان یک ضرورت است در ابتدای این همایش، غلامعلی حداد عادل، رییس بنیاد سعدی با بیان این که از 1200 سال پیش زبان فارسی در کنار زبان های قومی و محلی زبان مشترک همه مردم ایران شده، گفت: این زبان نه تنها در ایران وسیله ارتباط و تفاهم مردم شده بلکه به علت قابلیت ها و خصوصیات خاصی که داشته در بخش های وسیعی از آسیا، برای قرن ها زبان مشترک بوده است.

رییس بنیاد سعدی خاطرنشان کرد: زبان فارسی به عنوان یکی از زبان های کهن دنیا که سابقه ای چندهزارساله دارد، در جهان مطرح است و ادبیاتی که به زبان فارسی پدید آمده بخش مهمی از ادبیات جهان محسوب می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت آموزش فارسی به خارجی ها و ایجاد بانک اطلاعاتی

ضرورت آموزش فارسی به خارجی ها و ایجاد بانک اطلاعاتی