مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 اسفند 1400 ساعت 15:522022-02-27اقتصادي

زراعت چوب، راه حل حفظ جنگل های زاگرس / مغفول ماندن رویکرد حفاظت مشارکتی عرصه ها


اگر بخواهیم یک میلیون هکتار جنگل های زاگرس را حفظ کنیم، یا باید کاهش تعرفه های واردات چوب را داشته باشیم و یا ظرفیت های جایگزین استفاده از چوب مانند زراعت چوب را ایجاد کنیم که قطعا زراعت چوب، - ایسنا/خوزستان مدیر کل منابع طبیعی خوزستان گفت: اگر بخواهیم یک میلیون هکتار جنگل های زاگرس را حفظ کنیم، یا باید کاهش تعرفه های واردات چوب را داشته باشیم و یا ظرفیت های جایگزین استفاده از چوب مانند زراعت چوب را ایجاد کنیم که قطعا زراعت چوب، بهترین گزینه است.

محمد تقی سجادی امروز، 8 اسفندماه در نشست خبری که در محل این اداره کل برگزار شد، اظهار کرد: منابع طبیعی مقوله ای چندوجهی و بسیار گسترده است و اگر از بعد کمیت و کیفیت نگاه کنیم شاید هیچ بخشی از ارکان دولتی اندازه وسعت فعالیت منابع طبیعی نیست زیرا بیش از 85 درصد از عرصه های کشور، منابع طبیعی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی افزود: از نظر کمیت و کیفیت پیچیدگی ها و موارد گوناگونی در حیطه منابع طبیعی وجود دارد و این بحث ایجاب می کند که یک مدیریت جامع بر عرصه های طبیعی وجود داشته باشد.

همیشه و تا سال های اخیر رویکرد مشارکتی در منابع طبیعی کم رنگ بوده است و در ابتدا نیز، افسران عالی رتبه نظامی بحث حفاظت از جنگل ها را برعهده داشتند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زراعت چوب، راه حل حفظ جنگل های زاگرس / مغفول ماندن رویکرد حفاظت مشارکتی عرصه ها

زراعت چوب، راه حل حفظ جنگل های زاگرس / مغفول ماندن رویکرد حفاظت مشارکتی عرصه ها