مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 اسفند 1400 ساعت 12:022022-02-27سياسي

پیروزی در فتح المبین با درایت شهیدخرازی به دست آمد


چندبار شهید صیاد با خرازی صحبت کرد و از او خواست که عقب نشینی کند، اما خرازی نپذیرفت.

حتی به او دستور دادند بیاید عقب، ولی او بازهم نپذیرفت و به نیروهایش گفت، - به نقل از مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس، سردار شهید حسین خرازی، یکم شهریور 1336، در اصفهان متولد شد.

وی در سال 1355 پس از اخذ دیپلم، به سربازی در مشهد اعزام شد و در سال 1357 به دنبال صدور فرمان امام خمینی مبنی بر فرار سربازان از پادگان ها و سربازخانه ها، به همراه برادرش از خدمت سربازی گریخت.

او در مبارزات پیروزی انقلاب اسلامی نقش فعالی داشت و با پیروزی انقلاب، از همان ابتدا در کمیته انقلاب اسلامی مشغول فعالیت شد.

خرازی در اوج درگیری های کردستان به آنجا رفت و بعد از بازپس گیری سنندج، در سمت فرماندهی گردان ضربت که از قوی ترین گردان های آن زمان محسوب می شد، در آزادسازی شهرهای کردستان، نقش مؤثری ایفا کرد.

وی هنگام شروع جنگ، در کردستان حضور داشت و پس از یک سال فعالیت در کردستان، راهی جنوب شد و به فرماندهی اولین خط دفاعی تشکیل شده مقابل عراقی ها در جاده آبادان- اهواز، در منطقه دارخوین که بعدها به خط شیر معروف شد، منصوب شد.

در این خصوص، سردار مرتضی قربانی؛ فرمانده لشکر 25 کربلا در دوران دفاع مقدس می گوید: روز بیست و دوم (دفاع از خرمشهر)، نیروهایی از جبهه غرب، یعنی کردستان، کرما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیروزی در فتح المبین با درایت شهیدخرازی به دست آمد

پیروزی در فتح المبین با درایت شهیدخرازی به دست آمد