مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 اسفند 1400 ساعت 11:322022-02-27سياسي

نظر مرکز پژوهش های مجلس درباره طرح تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی


رییس مرکز پژوهش های مجلس نظر این مرکز را درباره طرح تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی را بیان کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، بابک نگاهداری رییس مرکز پژوهش ها در جمع خبرنگاران درباره طرح نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی گفت: مرکز پژوهش ها به عنوان بازوی مشورتی مجلس، پیشنهادها و مشورت های خود را در قالب گزارش تخصصی تحویل نمایندگان مجلس داده است.

مرکز پژوهش به اصل قانون گذاری در حوزه فضای مجازی تاکید ویژه دارد زیرا تمام کشور ها در حوزه فضای مجازی قانونمند عمل می کنند.

وی در ادامه گفت: قانون گذاری در فضای مجازی باید با کارشناسی دقیق و رعایت وجوه مختلف مسئله انجام گیرد و مغایرت با قانون اساسی نداشته باشد، همچنین نباید به کسب و کار تعدادی از مردم که در فضای مجازی معیشت خود را تامین می کنند آسیب وارد شود.

مجلس نباید به شئونات رهبری که به شورای عالی فضای مجازی تفویض شده مداخله کند، رهبری تکالیف و وظایفی را صریحا به شورای عالی فضای مجازی ابلاغ کرده است که مجلس حق دخالت و ورود به آن را ندارد.

  رییس مرکز پژوهش های مجلس تاکید کرد: عدم مغایرت با قانون اساسی، عدم مغایرت با شئونات تفویضی رهبری به شورای عالی فضای مجازی و پیشگیری از لطمه به فضای معیشتی مردم از جمله دغدغه های مرکز پژوهش هاست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نظر مرکز پژوهش های مجلس درباره طرح تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی

نظر مرکز پژوهش های مجلس درباره طرح تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی