مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 اسفند 1400 ساعت 11:222022-02-27اقتصادي

فقط 10 درصد کرج برای نابینایان دسترس پذیر است


مدیرعامل جامعه نابینایان البرزخواهان پیش بینی بودجه برای اجرایی شدن قانون حمایت ازحقوق معلولان  در سال 1401شد و گفت: طبق این قانون مستمری یک معلول حداقل حقوق وزارت کار تعیین شده ولی اکنون عملا این مستمری 350 هزار تومان است.

- حمید امیدواری نیا در گفت وگو با ایسنا تصریح کرد: جامعه نابینایان استان البرز حدود22 سال است که فعالیت می کند و در حال حاضر بیش از 900 عضو نابینا و کم بینا در استان دارد.

وی افزود: اکنون بیش از 3000 نابینا در استان حضور دارند که فقط یک سوم آن ها عضو جامعه نابینایان هستند.

اگر دولت تصمیم به برون سپاری برخی خدمات نابینایان را داشته باشد با توجه به داشتن تخصص و توانایی و امکانات آن می توانیم به راحتی به آن بپردازیم.

وی به برخی خدماتی که برای نابینایان در جامعه نابینایان فراهم شده اشاره کرد وگفت: به جز بحث معیشتی که سعی می کنیم مشکلات برخی نابینایان را حل کنیم.

موضوع آموزش نابینایان در هر بخشی از جمله رایانه، گوشی های لمسی، آموزش استقلال نابینا مانند آموزش جهت یابی، شیوه عصا زدن و مسیر یابی و آموزش خط بریل انجام می شود.

وی با ابراز امیدواری از پیشرفت سوادآموزی در بین نابینایان تصریح کرد: بسیاری از اعضای ما دانش آموزان و دانشجویان هستند اگرچه برخی افراد مسن و بی سواد هم داریم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فقط 10 درصد کرج برای نابینایان دسترس پذیر است

فقط 10 درصد کرج برای نابینایان دسترس پذیر است