مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 اسفند 1400 ساعت 10:322022-02-27فرهنگي

زبان فارسی سرچشمه اصلی همه لهجه هاست


رییس سابق دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه دولتی هرات در گفت و گوی زنده مجازی اینستاگرام بنیاد سعدی با موضوع «وضعیت زبان فارسی در افغانستان امروز» گفت: - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از روابط عمومی بنیاد سعدی، چهل و سومین گفت وگوی زنده اینستاگرامی با موضوع وضعیت زبان فارسی در افغانستان امروز در صفحه اینستاگرام بنیاد سعدی برگزار شد.

این برنامه با حضور زینب کوشکی، کارشناس معاونت امور بین الملل در بنیاد سعدی و احمدغنی خسروی، رییس سابق دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه دولتی هرات و استاد و محقق زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه بارت برلین، سوم اسفند برگزار شد.

در ابتدای این برنامه، خسروی ضمن تبریک روز جهانی زبان مادری به سراسر فارسی زبانان در سراسر جهان، با مقدمه ای به تشریح هویت زبان فارسی، ریشه ها و اصالت این زبان در کشور افغانستان و فراز و فرودهایی را که این زبان در طول تاریخ بر خود دیده، اما همچنان پویا و زنده باقی مانده است پرداخت.

وی افزود: زادگاه زبان فارسی خراسان، شمال و شرق این استان است و در واقع زبان فارسی درکشوری که در آن تولد یافته و در ذهن و زبان مردم زیسته و بالیده و قدمت دارد، نمی تواند از بین برود.

رییس سابق دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه دولتی هرات با بیان اینکه در افغانستان مردم متعلق به هر قومی با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زبان فارسی سرچشمه اصلی همه لهجه هاست

زبان فارسی سرچشمه اصلی همه لهجه هاست