مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 اسفند 1400 ساعت 09:422022-02-27فرهنگي

غرفه های صنایع دستی در اطراف محوطه های باستانی شوش ایجاد شود


مطالبه اصلی هنرمندان صنایع دستی این است که در فضاهای اطراف محوطه های تاریخی این شهرستان غرفه هایی برای ارایه محصولات ایجاد شود.

- ایسنا/خوزستان یک سفالگر اهل شوش گفت: مطالبه اصلی هنرمندان صنایع دستی این است که در فضاهای اطراف محوطه های تاریخی این شهرستان غرفه هایی برای ارایه محصولات ایجاد شود.

مهرداد مهردادیان در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به این که شوش شهری باستانی است و آثار و مکان های تاریخی فراوانی دارد اظهار کرد: هنر سفالگری با آن همه سابقه در شهرستان شوش نیازمند توجه و حمایت همه جانبه مسئولان است.

سفال های پیش از تاریخ که در منطقه شوش وسیع یافت شده در شیوه و سبک ساختن تقریبا با مختصر تغییر یکنواخت و در سطح فنی به طرز اعجاب انگیزی پیشرفته است.

نخستین نمونه های آن از شوش در ایلام که نخستین سکونتگاه ایرانیان در پای فلات ایران بود به دست آمد.

وی با بیان این که این کار به رونق بازار کار هنرمندان کمک می کند، افزود: با وجود داشتن ابزار، ایده، تکنیک و همت هنرمندان با رکود شدید بازار کار مواجه ایم که باعث تشدید مشکلات اقتصادی هنرمندان در این حوزه شده است.

مهردادیان خاطرنشان کرد: قبل از شیوع کرونا کار سفالگری به صورت گروهی انجام م شد اما اکنون کار حالت تعطیل و نیمه تعطیل دارد و هر کسی در کارگاه انفرادی یا در خانه مشغول به کار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غرفه های صنایع دستی در اطراف محوطه های باستانی شوش ایجاد شود

غرفه های صنایع دستی در اطراف محوطه های باستانی شوش ایجاد شود