مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 اسفند 1400 ساعت 05:122022-02-27پزشكي

علت خروج ناگهانی 153 شهر از وضعیت قرمز کرونا/کاهش فوتی ها؛ احتمالا دو هفته آتی


عضو کمیته علمی کرونا با بیان اینکه در سراسر دنیا یک روند کاهشی ناگهانی در سویه امیکرون را شاهد هستیم که این بر خلاف مشاهدات در سویه دلتا است، - در عین حال گفت: اما از نظر پاندمی هنوز در شرایط غیرعادی هستیم و خواهشم از مردم و مسئولین این است که شرایط را عادی نبینند.

دکتر مجید مختاری در گفت وگو با ایسنا، گفت: ما اکنون در حال طی کردن یک روند ملایم کاهشی در موارد ابتلا هستیم؛ البته همانطور که قبلا هم اعلام کردیم روند مرگ ومیر در بیماران کووید19 حدود 2 الی 3 هفته عقب تر است؛ یعنی این آمار مرگ و میر فعلی مربوط به موارد ابتلای 2 تا 3 هفته قبل است.

اکثر قریب به اتفاق این بیماران که فوت کردند نیز واکسینه نبودند، حتی در وجهه بین المللی نیز 80 تا 85 درصد فوت شدگان، واکسینه نبودند و یا بیماری های زمینه ای داشتند.

گاهی نیز این تعداد مرگ و میر، باقی مانده بیمارانی هستند که از هفته های قبل تر در ICU ها بستری بودند.

کاهش فوتیهای کرونا؛ احتمالا 2 هفته آتی وی افزود: به احتمال زیاد اگر این روند کاهشی در موارد فعلی ابتلا ادامه داشته باشد ان شاءالله در 2 هفته آینده یا حتی زودتر، روند آرام کاهش در مرگ و میر را هم شاهد خواهیم بود.

البته این موضوع وابسته به رفتار مردم عزیز است که چقدر اصول بهداشتی نظیر استفاده از ماسک، حفظ فاصله اجتماعی، عدم تردد غیر ضروری و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علت خروج ناگهانی 153 شهر از وضعیت قرمز کرونا/کاهش فوتی ها؛ احتمالا دو هفته آتی

علت خروج ناگهانی 153 شهر از وضعیت قرمز کرونا/کاهش فوتی ها؛ احتمالا دو هفته آتی