مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 اسفند 1400 ساعت 20:372022-02-26اقتصادي

خشکسالی تاثیر مستقیمی بر تولیدات دامی و دامپروری خوزستان دارد


مدیرکل دامپزشکی با اشاره به وجود یک هزار و صد رأس دام سبک و سنگین در استان گفت: خشکسالی به صورت مستقیم بر تولیدات دامی و دامپروری این استان تأثیر گذار است.

- ، مصطفی کنارکوهی عصر امروز شنبه در نشست خبری با اشاره به اینکه تأمین بهداشت دام و طیور و همچنین رصد وضعیت بهداشت فراورده های دامی خام از جمله وظایف دامپزشکی است، اظهار کرد: سه میلیون و 700 هزار رأس دام سبک (گوسفند و بز) و بالغ بر 400 هزار رأس دام سنگین در خوزستان به صورت بومی سنتی نگهداری می شوند.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان با اشاره به تولید 54 میلیون قطعه تولید طیور در سال گذشته در خوزستان افزود: بخش عمده نیاز دام و فرآورده های دامی خوزستان از درون استان تأمین می شود.

وی در خصوص تأثیر خشکسالی بر صنعت دامپروری خوزستان گفت: با توجه به اینکه پایه و اساس دامپروری و تولیدات آن وابسته به کشاورزی است و از این رو خشکسالی به صورت مستقیم بر تولیدات دامی و دامپروری این استان تأثیر گذار است؛ از یک سو تغذیه، سیستم ایمنی دام و سلامت دام و از سوی دیگر نیز آبزیان و گاومیش آبی با بروز خشکسالی و تنش آبی دچار تنش شده و کیفیت تولیدات آنها نیز تأثیرپذیر خواهد بود.

کنارکوهی بیان کرد: با توجه به اینکه وظیفه اصلی دامپزشکی مبارزه با بیماری های واگیر دامی است، محور اصلی در این زمینه بروز یا عدم بروز ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خشکسالی تاثیر مستقیمی بر تولیدات دامی و دامپروری خوزستان دارد

خشکسالی تاثیر مستقیمی بر تولیدات دامی و دامپروری خوزستان دارد