مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 اسفند 1400 ساعت 16:472022-02-26اقتصادي

امضافروشی با شیوه نامه جدید پایان می یابد؟


شیوه نامه تشخیص صلاحیت اشخاص حقوقی طراح و ناظر نظام مهندسی که از یک سال قبل توسط وزیر سابق راه و شهرسازی به ادارات کل استانها ارایه شده با هدف خاتمه دادن به امضاهای صوری انجام شد؛ - موضوعی که انتقاداتی را از سوی بعضی مهندسان درپی داشت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اسفند سال گذشته وزیر پیشین راه و شهرسازی با اشاره به لزوم تجدید ساماندهی، افزایش کیفیت ارایه خدمات مهندسی و در راستای اجرای مواد 14 و 15 آیین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، شیوه نامه تشخیص صلاحیت اشخاص حقوقی طراح و ناظر را به مدیران کل راه و شهرسازی استانها ابلاغ کرد.

این شیوه نامه از همان روزهای نخست و پس از ابلاغ مورد انتقاد برخی شرکتهای حقوقی طراح و ناظر قرار گرفت؛ به طوری که مکاتبات متعددی از سوی پیشکسوتان صنف مهندسی، برای توقف این شیوه نامه با مسوولان صورت گرفت.

بهرام غفاری از تدوین گران قانون نظام مهندسی گفته است: ظاهراً شیوه نامه جدید با هدف خاتمه دادن به این وضعیت تدوین شده اما با تحلیل دقیق متن این شیوه نامه و ترتیبات بسیار مفصل و پیچیده غیر ضروری و غیرقابل اجرای آن که برای ارزشیابی صلاحیت شرکت ها وضع کرده، در آن هیچ عنصری که بتواند به ادعای خاتمه دادن به صوری گرایی تحقق ببخشد نمی بینید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امضافروشی با شیوه نامه جدید پایان می یابد؟

امضافروشی با شیوه نامه جدید پایان می یابد؟