مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 اسفند 1400 ساعت 16:122022-02-26سياسي

جشن مبعث و نیمه شعبان همراه با تبیین شعائر اسلامی باشد


امام جمعه بجنورد با تاکید بر لزوم باشکوه برگزار کردن جشن های بعثت و نیمه شعبان، گفت: باید فرهنگ و شعائر اسلام در جشن های پیش رو تبیین شود.

- ، حجت الاسلام والمسلمین رضا نوری ظهر شنبه در نشست مشترک کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر بجنورد که با حضور ائمه جماعات شیعه و اهل سنت در دفتر امام جمعه بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: باید در ایام پیش رو که مصادف با مبعث و نیمه شعبان خواهد بود، فرهنگ و شعائر اسلام در جشن ها تبیین شود.

امام جمعه بجنورد با اشاره به اینکه احیای شعائر دینی و تبیین آموزه های اسلامی مکمل و متمم یکدیگر هستند، افزود: باید در جشن های اعیاد مبعث و شعبانیه به هر دو محور احیای شعائر دینی و تبیین آن ها توجه شود تا این فعالیت ها اثرگذاری مناسبی در جامعه هدف داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه لازم است صاحبان تریبون و رسانه ها در این ایام مصادیق اخلاق کریمانه رسول گرامی اسلام (ص) را برای مردم تبیین و تشریح کنند، اضافه کرد: پیامبر اکرم (ص) حق عظیمی بر گردن همه ما دارد که این حق باید ادا شود.

حجت الاسلام والمسلمین نوری گفت: ما فرهنگ، قوانین و سعادت دنیا و آخرت خود را از بعثت گرفته ایم؛ زیرا بعثت نبی مکرم اسلام بود که فرهنگ جاهلیت و بت پرستی را از بین برد و قوانین غلط و جاهلانه را از جامعه زدود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جشن مبعث و نیمه شعبان همراه با تبیین شعائر اسلامی باشد

جشن مبعث و نیمه شعبان همراه با تبیین شعائر اسلامی باشد