مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 اسفند 1400 ساعت 15:572022-02-26سياسي

مرمت گر ساعت تجلیل شد/ احیای نخستین برج ساعت منطقه شمیران


مراسم پاسداشت استاد ساعتچی پیشکسوت حوزه مرمت ساعت برگزار شد احیای ساعت های مهم و معروف در ایران از جمله ساعت شمس العماره حاصل تلاش وی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، مراسم نکوداشت حافظان زمان، با حضور جمعی از اساتید حوزه مطالعات شهری، پیشکسوتان حوزه ساعت، هیأت مدیره اتحادیه ساعت تهران و نمایندگان مجموعه های میراث فرهنگی از جمله مجموعه ثبت جهانی کاخ گلستان و نهادهای اجرایی و خدماتی به همت گروه هنربان آپادانا در مرکز دایره المعارف بزرگ اسلامی برگزار شد و از محمد ساعتچی با قریب به نه دهه عمر، همچنان به مرمت ساعت می پردازد.

وی حافظه زنده ساعت در ایران است که از کودکی به این حرفه ورود کرده است و در حال حاضر بخش زیادی از تداوم نبض زمان در ساعت های شهری، مدیون دستان اوست.

در این مراسم احمد مسجد جامعی، به سخنرانی در باب اهمیت مرمت و احیای نمادهای تاریخی و با هویت شهر پرداخت و از استاد محمد ساعتچی به عنوان یکی از پیشکسوتان حوزه ساعت سازی و مرمت ساعت به پاس یک عمر فعالیت فرهنگی در حوزه مرمت آثار میراثی، تقدیر به عمل آورد.

احمد مسجدجامعی، با اشاره به تاریخ زمان و زمان سنجی در ایران و حضور دانشمندان ایرانی در تراز جهانی، به معرفی برخی نمادهای ساعت در مقیاس شهری پرداخت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرمت گر ساعت تجلیل شد/ احیای نخستین برج ساعت منطقه شمیران

مرمت گر ساعت تجلیل شد/ احیای نخستین برج ساعت منطقه شمیران