مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 اسفند 1400 ساعت 15:422022-02-26پزشكي

سکته های مغزی ناشی از واکسن نادر است/ عوارض کرونا چه زمانی از بین می رود؟


متخصص مغز و اعصاب با اشاره به اینکه تنها سردردهایی که تازه آمده و همراه با تهوع و استفراغ و تاری دید و گاهی وز وز گوش است، نگرانی بروز لخته را برای ما ایجاد می کند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، سیدحسین آقامیری در برنامه طبیب در خصوص انواع سکته های مغزی یادآور شد: به ویژه در برهه ای که با کرونا درگیر هستیم بیماران با هر علامتی که به ما مراجعه می کنند یکی از سؤالات شان این است که در سرشان لخته تشکیل می شود؟ در اینجا باید توضیح دهم چند راه وجود دارد برای اینکه در سر ما لخته گیر کند، یکی اینکه در دو طرف گردن، ما دو سرخرگ داریم، اینها جایی هستند که ممکن است در آنها رسوب تشکیل شود و تا مدت های زیادی طرف متوجه آن نشود.

وی ادامه داد: اینها می تواند خودش باعث ایجاد لخته شود یا این لخته سرخرگ را ببندد یا به هر علتی از اینجا کنده شده و یکی از شریان های مغزی را ببندد که در آن صورت بیمار دچار سکته مغزی می شود.

این لخته خیلی خطرناک است، لذا ما در افرادی که فاکتورهای خطر دارند مثل اینکه سیگار زیاد می کشند، اختلالات انعقادی ارثی یا مادرزادی یا دیابت کنترل نشده دارند چون مدت های زیادی بی علامت است به ویژه در سنین میان سالی به بعد سریع غربالگری انجام می دهیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سکته های مغزی ناشی از واکسن نادر است/ عوارض کرونا چه زمانی از بین می رود؟

سکته های مغزی ناشی از واکسن نادر است/ عوارض کرونا چه زمانی از بین می رود؟