مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 اسفند 1400 ساعت 10:572022-02-26سياسي

دیدار رییس شورای فدراسیون روسیه با رییس جمهور تاجیکستان


رییس شورای فدراسیون روسیه در محل «کاخ ملت» در شهر دوشنبه با رییس جمهور تاجیکستان دیدار و گفت وگو کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، والنتینو ماتوینکو رییس شورای فدراسیون روسیه که با هدف شرکت در همایش تاجیکستان و روسیه – ظرفیت همکاری بین منطقه ای وارد دوشنبه شده با امامعلی رحمان رییس جمهور تاجیکستان ملاقات کرد.

در این ملاقات وضعیت و دورنمای روابط دیپلماتیک بین دو کشور در زمینه های اولویت دار و همچنین همکاری بین پارلمانی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رحمان با ابراز خرسندی از سطح بالای روابط بین تاجیکستان و روسیه از سهم شخصی ماتوینکو در تقویت مشارکت راهبری دو کشور بسیار قدردانی کرد.

طرفین در مورد وضعیت روابط بین دو کشور، فعالیت کمیسیون بین دولتی و همکاری بین پارلمانی تاجیکستان و رویه در زمینه توسعه مشارکت راهبردی تبادل نظر کردند.

در این دیدار تقویت روابط چند جانبه بین مناطق تاجیکستان و روسیه، توسعه و گسترش همکاری تجاری و اقتصادی بین دولتی، جذب سرمایه گذاری های روسی در اقتصاد تاجیکستان، به ویژه در سطح منطقه ای، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در مورد موضوعات مربوط به توسعه روابط در زمینه های فرهنگی و بشردوستانه، مهاجرت کاری، آموزش، توسعه زبان روسی، تاسیس مدارس روسی در تاجیکستان بحث و تبادل نظر صورت گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیدار رییس شورای فدراسیون روسیه با رییس جمهور تاجیکستان

دیدار رییس شورای فدراسیون روسیه با رییس جمهور تاجیکستان