مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 اسفند 1400 ساعت 10:422022-02-26اجتماعي

عرصه های سنددار پارک ملی گلستان به 22 هزار هکتار رسید


رییس کل دادگستری گلستان با اشاره به تحصیل سند جدید 9 هزار هکتاری در پارک ملی گلستان گفت که هم اکنون 22 هزار هکتار از این ذخیره گاه زیست کره سند دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، حیدر آسیابی اظهارکرد: با پیگیری دادستان گالیکش و تلاش شبانه روزی اداره کل ثبت اسناد و املاک استان عرصه های جنگلی پارک ملی گلستان در محدوده خاندوشان، کندسکوه و تنگراه استان گلستان حدنگاری و سند آن به نام سازمان حفاظت محیط زیست صادر شد.

رییس کل دادگستری گلستان افزود: حدنگاری 11 هزار هکتار دیگر از این عرصه ها هم تمام شده و تا آخر اسفند امسال، سند تک برگی آن به نام سازمان محیط زیست صادر می شود.

وی ادامه داد: با صدور این اسناد در مجموع 24 درصد از عرصه های پارک ملی سنددار و کار حدنگاری هفتاد و شش درصد عرصه های باقی مانده نیز سال اینده انجام می شود.

آسیابی گفت: با پیگیری دادگستری گلستان امسال سند تالاب های بین المللی آلاگل و آلما گل گنبدکاووس هم به مساحت دو هزار هکتار به نام سازمان جنگل ها و مراتع کشور صادر شد.

گفتنی است پارک ملی گلستان نخستین پارک ملی ایران بوده که در فهرست میراث جهانی یونسکو به عنوان یکی از 50 ذخیره گاه زیست محیطی کره زمین به ثبت رسیده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عرصه های سنددار پارک ملی گلستان به 22 هزار هکتار رسید

عرصه های سنددار پارک ملی گلستان به 22 هزار هکتار رسید