مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 اسفند 1400 ساعت 10:272022-02-26بين الملل

درخواست تأخیر در اهدای مدال فیلدز به خاطر جنگ روسیه و اوکراین


بیش از 100 عضو انجمن های ریاضی، به دلیل جنگ روسیه و اوکراین، تاخیر در برگزاری بزرگترین رویداد ریاضی و اهدای مدال فیلدز را خواستار شدند.

- بیش از 100 عضو انجمن های ریاضی، به دلیل جنگ روسیه و اوکراین، تاخیر در برگزاری بزرگترین رویداد ریاضی و اهدای مدال فیلدز را خواستار شدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از نیوساینتیست، ریاضیدانان در پی حمله روسیه به اوکراین، لغو بزرگترین کنفرانس ریاضی جهان را خواستار شدند.

کنگره بین المللی ریاضیدانان (ICM)، اعطای مدال فیلدز (Fields medal) را بر عهده دارد که اغلب به آن جایزه نوبل ریاضیات می گویند.

این مراسم، هر چهار سال یک بار برگزار می شود و در حال حاضر قرار است در ماه جولای در سن پترزبورگ روسیه برگزار شود.

بیش از 100 سخنران و عضو انجمن ریاضی دعوت شده از سراسر جهان، در نامه ای مشترک، از سازمان دهندگان این رویداد خواستند تا کنفرانس را لغو کنند یا به تعویق بیندازند.

آنها باور دارند که کنگره بین المللی ریاضیدانان را نمی توان در چارچوب یک جنگ بالقوه برگزار کرد که بسیاری از ریاضیدانان را از مشارکت محروم می کند و ممکن است به جای متحد کردن، جامعه ریاضی را تقسیم کند.

اتحادیه بین المللی ریاضیات (IMU) در 24 فوریه، بیانیه ای را منتشر کرد مبنی بر این که در حال ارزیابی موقعیت است، اما تصمیمی نگرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخواست تأخیر در اهدای مدال فیلدز به خاطر جنگ روسیه و اوکراین

درخواست تأخیر در اهدای مدال فیلدز به خاطر جنگ روسیه و اوکراین