مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 اسفند 1400 ساعت 10:222022-02-26سياسي

تصمیم سران قوا برای حفظ نرخ ترجیحی برخی کالاهای اساسی دربازه یک ساله اجرا می شود


رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به مصوبه شورای هماهنگی اقتصادی گفت: در این جلسه برای حفظ نرخ ترجیحی برخی کالاهای اساسی در بازه یک ساله تصمیم گیری شد.

- ، سیدکاظم دلخوش اباتری در جلسه علنی صبح امروز (شنبه، 7 اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی، گفت: نمایندگان در مجلس به صورت سه شیفت برای بررسی لایحه بودجه وقت می گذارند تا قانونی درست نوشته شود، حال در شرایطی که در ماده 6 قانون برنامه ششم قید شده ارجحیت و ترجیح و معافیت مالیاتی نباید خارج از قانون اعمال شود، چرا شب گذشته شورای هماهنگی سران قوا در برخی از بخش ها معافیت مالیاتی ایجاد کردند.

وی افزود: اگر قرار بر اعمال معافیت مالیاتی باشد، باید بر اساس قانون تصویب شود و نمایندگان همواره آماده کمک کردن در این زمینه هستند اما همان طور که امام خمینی (ره) فرمودند خلاف قانون، خلاف شرع است.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: شب گذشته سران قوا در ارتباط با معافیت مالیات بر ارزش افزوده بخشی از کالاهای اساسی تصمیم گیری کردند که مغایرت شدیدی با قانون دارد.

هنوز جوهر تصویب قانون مالیات بر ارزش افزوده خشک نشده است و بر اساس ماده 9 این قانون معافیت هایی پیش بینی شده است از این رو معافیت مالیاتی تعیین شده در جلسه سران قوا باید به مجلس اعاده شود چرا که این کار یک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تصمیم سران قوا برای حفظ نرخ ترجیحی برخی کالاهای اساسی دربازه یک ساله اجرا می شود

تصمیم سران قوا برای حفظ نرخ ترجیحی برخی کالاهای اساسی دربازه یک ساله اجرا می شود